Czy ryby powinny często gościć w naszym jadłospisie

Od lat słyszymy, że powinniśmy jeść jak najwięcej ryb, ponieważ są zdrowe. Są lekkostrawne, są niezastąpionym źródłem wielonienasyconych kwasów tłuszczowych omega-3, bogate w witaminy młodości – A i E, witaminy z grupy B, zawierają żelazo, selen, magnez, jod. Aby odczuć dobry wpływ ryb na nasz organizm, powinniśmy jeść ryby przynajmniej 2 – 3 razy w tygodniu. Wszystkie te zalecenia dotyczą jednak zdrowych ryb. Tymczasem, coraz częściej ryby znajdujące się na naszych stołach, w ogóle nie powinny na nie trafić. Większość z nich, to ryby pochodzące z hodowli w krajach azjatyckich, karmione sztucznymi paszami, w wyniku czego mięso zawiera szkodliwe dioksyny. Wręcz odradza się konsumpcję tuńczyków, mieczników, makreli ze względu na zawartość metylortęci w mięsie.Specjaliści od spraw żywienia zalecają jedzenie ryb chudych, lub tłustych, ale małych rozmiarów. Niektórzy twierdzą, że ze względu na ilość dioksyn lub substancji trujących, kobiety w ciąży i dzieci w ogóle powinny wystrzegać się ryb w jadłospisie. I bądź tu człowieku mądry…

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

© Wszelkie prawa zastrzeżone